Tapasztalatunk szerint azok a vállalkozások, akik vendéglátással (étterem, kávézó, szálláshelyek) sikeresek az online marketingben is azok használják a TripAdvisor rendszerét is. Ebben a cikkben segítünk neked megismerni a TripAdvisor keresőoptimalizálását. Ez az a felület, ahol minden turista számára elérhetőek a jobbnál jobb szállások, vendéglátós vállalkozások. Éppen ezért használnunk kell ezt a lehetőséget is, a plusz bevétel szerzéshez. Azonban a jelenlét még nem jelenti a biztos sikert. Meg szeretném mutatni azokat a dolgokat, amikre ha ügyelsz akkor jobb eredményt fogsz elérni, és több ügyfélmegkeresést fogsz kapni. Ezáltal radikálisan növelheted árbevételed.
A közelmúltban a PhoCusWright nyilvánosságra hozott egy esettanulmányt amiből kiderül, hogy a turisták döntéshozataláról:
A tanulmányból egyértelműen kiderül, hogy a mások által írt vélemények határozzák meg a vállalkozásod forgalmát.
A magyarországi vállalkozások nagy számban használják, valamint a kiránduló magyar anyanyelvű vendégek és a külföldi turisták számára egyaránt népszerű platformról beszélünk. Éppen ezért összeszedtük azokat a rangsorolási tényezőket, amik kulcsfontosságú szerepet játszanak a rangsorolásban.
Sokak számára nyilvánvaló, hogy az értékelés szerepel az egyik legfontosabb keresőoptimalizálás tényezők között. Mivel mindenki a jobbnál jobb helyeket keresi, így a TripAdvisor algoritmusa is nagy jelentőséget tulajdonit az értékelésnek, és az értékelések elolvasásának egyaránt. Ezért fontos, hogy vendégeid részletes és izgalmas élménybeszámolót adjanak.
Minél több használható véleménnyel rendelkezel annál jobb. A 6 hónappal ezelőtti 5 csillagos vélemény nem lesz annyira értékes, mint a tegnapi 4 csillagos vélemény. Az idő múlásával sok minden történhet, éppen ezért nemcsak az számít, hogy tavaly mit írtak rólad, hanem a közelmúltban milyen véleményeket írtak.
A tanulmányból is kiderült, a turisták 80%-a több véleményt olvas egy szolgáltatóról, mielőtt meghoznák a döntésüket. Ezért fontos mindig megkérni a vendégeidet, hogy írják meg a véleményüket. Azzal, hogy folyamatosan véleményeket kapsz, a frissesség, és a mennyiség kritériumának is meg tudsz felelni.
Mindig kérd meg a vendégeidet, hogy írják meg a véleményüket, tapasztalataikat. Ha megkéred őket, sokkal nagyobb arányban fognak ennek eleget tenni, mint te az gondolnád.
Amire érdemes figyelni: A vendégeid vélemény mondási lehetőségét tedd a lehető legegyszerűbbé számukra. Használd az általuk fejlesztett alkalmazásokat. Lehetőséged van összekapcsolni a Facebook üzleti oldaladdal, vagy kiteheted a weboldaladra, sőt érdemes összekapcsolni a Google cégem felületével is. Segítségedre van szükséged? Szakértői beállításokkal előkelőbb helyre kerülhetsz a lokális marketingben. Lépj kapcsolatba velünk!
A jobb eredmények érdekében fontos, hogy több felületre tudj koncentrálni. Amennyiben nem áll rendelkezésedre elegendő erőforrásod, mindenképp szervezd ki valakinek.
Dolgok, amikre még mindenképp figyelned kell.
Célod, hogy több fogyasztó ügyfeled legyen, ehhez rád kell, hogy találjanak. Merj visszajelzéseket kérni a vendégeidtől. Az alábbi dolgok figyelembe vételével növelni fogod a vendégeid számát.
Értékelés írásához néhány alapelv:
Próbálj minél több információt adni az emberekkel. Minden egyes pontot használj ki, hogy meggyőzd az embereket. Hiszen az emberek szinte mindent szeretnének megtudni egy adott helyről, mielőtt akár egy forintot is elköltene náluk. Az oldalon lehetőség van 360 fokos panoráma képek megjelenítésére is. Ez számodra azért hasznos, mert a látogató érzelmi döntését tudod befolyásolni. Hiszen ha éttermedet, kávézódat a 360 fokos gömbpanoráma képekkel jobban ismeri, mint a többi szolgáltatót, akkor téged fog választani. Ezek elkészítésében is tudunk neked segíteni.
Legyen friss és naprakész az adatlapod. Fontos, hogy valós és pontos adatok szerepeljenek az adatlapodon. Olyan telefonszámot adj meg, amin elérnek potenciális vendégeid. Az email címedre érkező üzenetekre is válaszolj. Vagy beállíthatsz azonnali válaszokat, ezzel is jelezve ügyfeleidnek, hogy hamarosan válaszolni fogsz. Ezekkel a figyelmetlenségekkel könnyen megkárosíthatod a vállalkozásodat. Hiszen minden egyes sikertelen próbálkozás után, egy újabb vevőt hagysz elmenni. Megéri?
Használj kulcsszavakat. Ahogyan más helyeken, így itt is nagyon fontos, hogy használj kulcsszavakat. Használd az Ubersuggest megoldását, Google kulcsszótervező , vagy a Google Trends felületét, és kutasd fel a vállalkozásodhoz releváns kulcsszavakat. Azért csínján bánj majd velük. Ha használatukat túlzásba viszed nem segíteni fogsz a vállalkozásodnak, hanem ártani.
Használj jó minőségű képeket. Az emberek tudni szeretnék, hogy hová is fognak érkezni. Mit fognak ott látni. Éppen ezért felejtsd el a pezsgős, rózsaszirmos képeket. Készíts minél több profi képet a szobáról, a recepcióról, az étteremről. A képeknek nagy szerepük van, egy kép többet mond ezer szónál, jobban bemutatja vállalkozásodat. Minél több képet használsz, annál jobb az ügyfeleidnek – ezáltal neked is.
Mutassuk meg a kitüntetéseket! A Tripadvisor rendszeresen díjazza a kimagasló értékelésű és legjobb cégeket, mint például “Utazók választása”, vagy “Kitűnő szolgáltatás díj”. Ha az üzletünk díjazva lett, mondjuk el az embereknek.
Integráljunk foglalási linkeket. A Tripadvisor kapcsolatban van olyan nagy cégekkel, mint a Booking, Agoda, Expedia. Az adatlap oldalunkon helyezzünk el hozzájuk vezető linkeket, például hotel szoba foglalásához.
Ha követed a fent leírtakat garantáltan fogod tapasztalni a változást. Több ember fog felkeresni, nálad megszállni, sokkal többen fognak nálad vacsorázni, vagy csak egyszerűen kikapcsolódni. Egy kis idő ráfordítással a te vállalkozásod is szuper eredményeket érhet el.