Ha nehézséged vannak azzal, hogy az üzletedet nem jeleníti meg a Google az első oldalon, nem vagy egyedül. Cikkünkben segítünk neked a miértek megtalálásában.A lokális kereséseknél az oldal tetején 3 céget jelenít meg a Google. Ennek oka, hogy a keresőalgoritmusok szűréseket alkalmaznak a pontosabb találati lista megjelenítéséhez. Egy ideális világban a legjobb weboldalak megnyerik maguknak a legjobb helyeket az online keresőben. A Google-szűrő azonban jelentősen negatív hatással lehet a helyi vállalkozásokra, amelyek gyakran támaszkodnak a helyi keresési eredmények megjelenítésére, hogy az ügyfeleket magukhoz vonzzák.
Számos tényezőt vesz figyelembe a kereső a helyi találatok megmutatásában az első oldal tetején. Lásunk ebből néhányat!
Időről időre érdemes megnézni, hogy a versenytársak milyen online marketing eszközöket vesznek igénybe. Érdemes megnézni és neked is – a szolgáltatásaidnak megfelelően bővíteni és – használni a Google Cégem, TripAdvisor, Facebook, Instagram, ár összehasonlító oldalakat vagy egyéb online marketing eszközök felületeit is. Hiszen általánosságban elmondható, hogy a Google a szerinte legjobb vállalkozásokat akarja megmutatni a felhasználóinak. Tehát versenyezz a konkurens cégekkel, hogy végül átvehesd a helyüket!
Korábban említettük, a Google számos adatpontot vizsgál meg, amikor meghatározza, hogy mely üzletek kerülnek az élre és melyeket szűri ki. Íme néhány további tipp, hogy mire érdemes figyelni a helyi keresési eredmények optimalizálásakor:
Ha szinte semmi különbség nincs közötted és a versenytársad között az online marketing eszközök használatában, akkor a vásárlói vélemények kiemelten befolyásolják a Google algoritmusát. A Google egyike azon kevés rendszernek, amely arra ösztönzi a vállalkozásokat, hogy proaktív módon kérjék az ügyfelektől, hogy mondják el a véleményüket. Érdemes tehát arra ösztönözni az ügyfeleket és a vásárlókat, hogy minél többen tegyék közzé az értékelésüket úgy a Google rendszerében, mint a Facebook oldalon. Ha szeretnél többet tudni az értékelések jelentőségéről, kattints ide! Ha inkább egy jó ötletre van szükséged, hogy még több véleményt gyűjthess be a vásárlóidtól, itt érdemes tájékozódnod.
A potenciális vásárlókat érdekelheti, milyen szolgáltatást várhatnak és mire számíthatnak, ha ellátogatnak hozzád. Érdemes ezért arra sarkalni a vásárlóidat, hogy írjanak, kommenteljenek, szóljanak hozzá a témákhoz és tegyék ezzel még vonzóbbá a vállalkozásodat azok számára, akik még nem jártak nálad. Mindez a Google számára jó mérőszám, és segíthet előrébb sorolni a helyi keresési eredményekben.
Annak ellenére, hogy a kritikusok szerint a Google+ már nem olyan hatékony, segíthet az előre sorolásban! Amikor új bejegyzést teszel közzé a vállalkozásod weboldalán vagy Facebook oldaladán, tedd közzé a Google Cégem bejegyzések és a Google + -on is! Olyan bejegyzéseket írj, amelyek relevánsak a vállalkozásod szempontjából és felkelthetik a lehetséges ügyfelek érdeklődését. Próbálj meg kb. 300 szóból álló Google + bejegyzést készíteni, és győződj meg arról, hogy az üzletedre jellemző kulcsszavak szerepelnek a szövegben. A jól optimalizált Google + bejegyzések gyakran mutatnak kisebb növelést a Google keresőoptimalizálásában. Fontos megjegyezni, hogy itt tényleg értékes tartalmakra van szükség, hiszen ha elkezdesz spammelni, az negatív hatással lehet a besorolásodra.
Fotók hozzáadása, ünnepnapokon levő nyitva tartás frissítése, foglalási funkciók bevezetése…stb. Ha ezekre odafigyelsz, előrébb kerülhetsz a Google rangsorban. Azonban ebben az esetben is fontos, hogy csak minőségi tartalmat ossz meg az oldalon!
Az online ügyfelekkel való kapcsolattartás nemcsak az ügyfélkapcsolatok szempontjából előnyös, hanem a Google számára is jelzés lehet, amely pozitívan befolyásolhatja a helyi keresési rangsorolási eredményeket. David Mihm, a Tidings alapítója úgy véli, hogy 2020-ra a különbségtétel helyi rangsorolási tényezője lesz az elkötelezettség.
Egyes cégtulajdonosok hajlamosak túlzásokba esni és létrehozni több Google fiókot, gondolván, hogy minél több, annál jobb! Ez egy tipikusan olyan eset, mikor az ember maga alatt vágja a fát. Tehát ha esetleg neked is több Google fiókod van egy cégre, gyorsan vond össze őket, ellenkező esetben ugyanis a Google hátrébb sorolja majd a cégedet.
Győződj meg róla, hogy vállalkozásodnak minél több minőségi és hiteles helyi hivatkozása legyen és biztosítsd, hogy a vállalkozásod- különösen a cég nevére, címére és telefonszámára – vonatkozó információk pontosak legyenek.