Helyi keresési eredmények megjelenítése

Ha nehézséged vannak azzal, hogy az üzletedet nem jeleníti meg a Google az első oldalon, nem vagy egyedül. Cikkünkben segítünk neked a miértek megtalálásában.A lokális kereséseknél az oldal tetején 3 céget jelenít meg a Google. Ennek oka, hogy a keresőalgoritmusok szűréseket alkalmaznak a pontosabb találati lista megjelenítéséhez. Egy ideális világban a legjobb weboldalak megnyerik maguknak a legjobb helyeket az online keresőben. A Google-szűrő azonban jelentősen negatív hatással lehet a helyi vállalkozásokra, amelyek gyakran támaszkodnak a helyi keresési eredmények megjelenítésére, hogy az ügyfeleket magukhoz vonzzák.

 

Miért van szükség a szűrésre?

Helyi keresési eredmények a Google oldalán

Számos tényezőt vesz figyelembe a kereső a helyi találatok megmutatásában az első oldal tetején. Lásunk ebből néhányat!

  1. A távolság
    A mobiltelefonról való böngészés egyre népszerűbbé válik, így a Google figyelembe veszi, hogy éppen merre jár a felhasználó fizikailag. Tehát a helyi keresési eredmények nagyban függenek attól, hogy az üzleted hol található. Néhány évvel ezelőtt még hátrányban voltak a külvárosi vagy kisebb településeken található üzletek, ma már azonban ezeket is figyelembe veszi a szűrő. Például ha száz méterre van a felhasználótól egy kis élelmiszerbolt és ötszáz méterre egy bevásárlóközpont, megfelelő optimalizálás esetén mindkét boltot fel fogja dobni.
  2. A Google Cégem kategóriái
    Ha már vállalkozásoddal regisztráltál a Google Cégem rendszerébe, a szűrő ezt is figyelembe veszi. Amennyiben még nem éltél ezzel a lehetőséggel, ide kattintva bővebben olvashatsz a szolgáltatásról. A Google ugyanis ebben az esetben az cégtulajdonosok által megadott kategóriákat veszi figyelembe. Fontos, hogy a túl sok kategória összekeverheti a Google szűrőjét, így nem biztos, hogy a kereső azt találja meg, amit a felhasználó keresett, ezért a kevesebb néha több. Például ha cukrászdád van, de megadod kategóriának az édességboltot is, nem biztos, hogy célt érsz. Próbálj törölni néhány kevésbé specifikus kategóriát, így jobb helyet érhetsz el!Lokális keresési eredmények 2018
  3. A fizikai cím
    Ha esetleg ugyanabban az irodaépületben van a vállalkozásod székhelye, mint a versenytársadé, akkor te ezzel a szűrővel rosszul jársz, ugyanis a Google a kereséseknél figyelembe veszi a fizikai címet is. Ilyenkor érdemes visszatérni az előző ponthoz és ellenőrizni, hogy a konkurenciával az elsődleges kategóriák ne egyezzenek, ha már a címek nagyon hasonlóak, ugyanis a Google nem veszi figyelembe a házszámokat vagy az emeletet. Tehát az is megnehezíti a helyzetet, ha a konkurens vállalkozások közel vannak a te üzletedhez.
  4. A „Szakemberek”
    Ha orvosként, ügyvédként, könyvelőként vagy más olyan iparágban tevékenykedsz, ahol egy helyen több különböző szakember dolgozik, a Google kiszűrheti az úgynevezett „szakemberek” listáját, akkor szintén résen kell lenned. A rendszer ugyanis így akadályozva meg azt, hogy ne egyetlen vállalkozás uralja többféle keresési eredmény első találatait. Ez azt jelenti, hogy a vállalat összes „gyakorlója” lényegében egymással verseng. Ha lehetséges, érdemes nem egy cégként jelen lenni az online térben, hanem minden szakembert külön regisztrálni a Google Cégem rendszerébe és más – más kategóriába sorolni, valamint eltérő URL-re irányítani. Például egy orvos kiválaszthatja a gyermekorvos, míg a másik a gyermekgyógyászati kategóriát és máris megszűnt a probléma. Egy másik dolog, amit tenni lehet egy ilyen helyzetben, hogy URL-ek mellett eltérő, saját telefonszámokat tüntetnek fel a szakemberek a saját profiljuknál, tehát nem egy központi telefonszámot adnak meg.

Kövesd figyelemmel versenytársaidat!

Időről időre érdemes megnézni, hogy a versenytársak milyen online marketing eszközöket vesznek igénybe. Érdemes megnézni és neked is – a szolgáltatásaidnak megfelelően bővíteni és – használni a  Google Cégem, TripAdvisor, Facebook, Instagram, ár összehasonlító oldalakat vagy egyéb online marketing eszközök felületeit is. Hiszen általánosságban elmondható, hogy a Google a szerinte legjobb vállalkozásokat akarja megmutatni a felhasználóinak. Tehát versenyezz a konkurens cégekkel, hogy végül átvehesd a helyüket!

További tényezők, amelyek segítenek az előre sorolásban

Korábban említettük, a Google számos adatpontot vizsgál meg, amikor meghatározza, hogy mely üzletek kerülnek az élre és melyeket szűri ki. Íme néhány további tipp, hogy mire érdemes figyelni a helyi keresési eredmények optimalizálásakor:

  • Vélemények

Ha szinte semmi különbség nincs közötted és a versenytársad között az online marketing eszközök használatában, akkor a vásárlói vélemények kiemelten befolyásolják a Google algoritmusát. A Google egyike azon kevés rendszernek, amely arra ösztönzi a vállalkozásokat, hogy proaktív módon kérjék az ügyfelektől, hogy mondják el a véleményüket. Érdemes tehát arra ösztönözni az ügyfeleket és a vásárlókat, hogy minél többen tegyék közzé az értékelésüket úgy a Google rendszerében, mint a Facebook oldalon. Ha szeretnél többet tudni az értékelések jelentőségéről, kattints ide! Ha inkább egy jó ötletre van szükséged, hogy még több véleményt gyűjthess be a vásárlóidtól, itt érdemes tájékozódnod.

Vállalkozáshoz kapcsolódó adatok megjelenítése 3. féltől.

  • Hozzászólások

A potenciális vásárlókat érdekelheti, milyen szolgáltatást várhatnak és mire számíthatnak, ha ellátogatnak hozzád. Érdemes ezért arra sarkalni a vásárlóidat, hogy írjanak, kommenteljenek, szóljanak hozzá a témákhoz és tegyék ezzel még vonzóbbá a vállalkozásodat azok számára, akik még nem jártak nálad. Mindez a Google számára jó mérőszám, és segíthet előrébb sorolni a helyi keresési eredményekben.

  • Google+ használata

Annak ellenére, hogy a kritikusok szerint a Google+ már nem olyan hatékony, segíthet az előre sorolásban! Amikor új bejegyzést teszel közzé a vállalkozásod weboldalán vagy Facebook oldaladán, tedd közzé a Google Cégem bejegyzések és a Google + -on is! Olyan bejegyzéseket írj, amelyek relevánsak a vállalkozásod szempontjából és felkelthetik a lehetséges ügyfelek érdeklődését. Próbálj meg kb. 300 szóból álló Google + bejegyzést készíteni, és győződj meg arról, hogy az üzletedre jellemző kulcsszavak szerepelnek a szövegben. A jól optimalizált Google + bejegyzések gyakran mutatnak kisebb növelést a Google keresőoptimalizálásában. Fontos megjegyezni, hogy itt tényleg értékes tartalmakra van szükség, hiszen ha elkezdesz spammelni, az negatív hatással lehet a besorolásodra.

  • Tartsd naprakészen a Google Cégem adataidat!

Fotók hozzáadása, ünnepnapokon levő nyitva tartás frissítése, foglalási funkciók bevezetése…stb. Ha ezekre odafigyelsz, előrébb kerülhetsz a Google rangsorban. Azonban ebben az esetben is fontos, hogy csak minőségi tartalmat ossz meg az oldalon!

  • Elköteleződés

Az online ügyfelekkel való kapcsolattartás nemcsak az ügyfélkapcsolatok szempontjából előnyös, hanem a Google számára is jelzés lehet, amely pozitívan befolyásolhatja a helyi keresési rangsorolási eredményeket. David Mihm, a Tidings alapítója úgy véli, hogy 2020-ra a különbségtétel helyi rangsorolási tényezője lesz az elkötelezettség.

Helyi keresőoptimalizálás vs keresőoptimalizálás 2017-2020

 

  • Az ismétlődő listák összevonása

Egyes cégtulajdonosok hajlamosak túlzásokba esni és létrehozni több Google fiókot, gondolván, hogy minél több, annál jobb! Ez egy tipikusan olyan eset, mikor az ember maga alatt vágja a fát. Tehát ha esetleg neked is több Google fiókod van egy cégre, gyorsan vond össze őket, ellenkező esetben ugyanis a Google hátrébb sorolja majd a cégedet.

  • Más források összekapcsolása a webhellyel

Győződj meg róla, hogy vállalkozásodnak minél több minőségi és hiteles helyi hivatkozása legyen és biztosítsd, hogy a vállalkozásod- különösen a cég nevére, címére és telefonszámára – vonatkozó információk pontosak legyenek.

További cikkek:
3 Google Cégem újdonság amit jobb ha, mielőbb kihasználsz! 3 Google Cégem újdonság amit jobb ha, mielőbb kihasználsz! Érezted már Te is úgy magad, hogy a vállalkozásod vezetése mellett egyszerűen nem jut kapacit
Miért éri meg a fodrászoknak/ kozmetikai szalonoknak használni a Tripadvisort? Miért éri meg a fodrászoknak/ kozmetikai szalonoknak használni a Tripadvisort? Az edzőtermekhez hasonlóan számos fodrászat és kozmetikai szalon is üzemel a városban. Nagyon

Kövess engem

Nagy László
Bloggazda

Szeretnéd megkapni a legfrissebb változtatásokat és aktualitásokat a Google szolgáltatásaival kapcsolatban? Mostantól mindezt megteheted, hiszen ha feliratkozol a hírlevelünkre, egyenesen az email-fiókodba röpítjük a friss, ropogós híreket!

360 marketing kapcsolatfelvételMessage Us

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Kövessen minket

Feliratkozom hírlevélre