Ezekkel a lépésekkel trükközhetsz autószalonoddal a Google keresőjében
Biztosan számos blogot olvasol, követed a trendeket és igyekszel mindig „up to date” lenni. Ez egy nagyon jó tulajdonság, mert így lépést tudsz tartani a korral és legtöbbször még a versenytársaid előtt tudomást szerzel az újításokról, amit felhasználhatsz az autószalonod hírének az elterjesztésére. Ugyanakkor a régi bevált online platformon közül még mindig akad egy régi motoros, aki lépést tart a korral és nagyon fontos, hogy a találatok elején mutassa meg az autószalonod. Ez a platform nem más, mint a Google. Ebben a cikkben segítünk neked megismerni a Google találati listáinak trükkjeit.
A legtöbb kereső ma már csak azokat a szolgáltatásokat nézi meg, amit a Google az első oldalán dob ki, a többinek sajnos esélyes sincs a versenyben. Ennek oka, hogy a keresőalgoritmusok szűréseket alkalmaznak a pontosabb találati lista megjelenítéséhez. Egy ideális világban a legjobb weboldalak nyerik meg maguknak a legjobb helyeket az online keresőben. A valóságban azonban a Google-szűrő másképpen befolyásolható.
Számos tényezőt vesz figyelembe a kereső a helyi találatok megmutatásában az első oldal tetején. Ezek a teljesség igénye nélkül a következők:
- A távolság
A mobiltelefonról való böngészés egyre népszerűbbé válik, így a Google figyelembe veszi, hogy éppen merre jár a felhasználó fizikailag. Tehát a helyi keresési eredmények nagyban függenek attól, hogy az autószalonod hol található. Néhány évvel ezelőtt még hátrányban voltak a külvárosi vagy kisebb településeken található szalonok, ma már azonban ezeket is figyelembe veszi a szűrő. Például ha száz méterre van a felhasználótól egy kis élelmiszerbolt és ötszáz méterre egy bevásárlóközpont, megfelelő optimalizálás esetén mindkét boltot fel fogja dobni.
- A Google Cégem kategóriái
Ha már vállalkozásoddal regisztráltál a Google Cégem rendszerébe, a szűrő ezt is figyelembe veszi. Amennyiben még nem éltél ezzel a lehetőséggel, ide kattintva bővebben olvashatsz a szolgáltatásról. A Google ugyanis ebben az esetben az cégtulajdonosok által megadott kategóriákat veszi figyelembe. Fontos, hogy a túl sok kategória összekeverheti a Google szűrőjét, így nem biztos, hogy a kereső azt találja meg, amit a felhasználó keresett, ezért a kevesebb néha több. Például az autószalon esetében, ha megadod kategóriának az autókereskedést is, nem biztos, hogy célt érsz. Próbálj törölni néhány kevésbé specifikus kategóriát, így jobb helyet érhetsz el!
- A fizikai cím
Ha esetleg ugyanabban az irodaépületben van a vállalkozásod székhelye, mint a versenytársadé, akkor te ezzel a szűrővel rosszul jársz, ugyanis a Google a kereséseknél figyelembe veszi a fizikai címet is. Ilyenkor érdemes visszatérni az előző ponthoz és ellenőrizni, hogy a konkurenciával az elsődleges kategóriák ne egyezzenek, ha már a címek nagyon hasonlóak, ugyanis a Google nem veszi figyelembe a házszámokat vagy az emeletet. Tehát az is megnehezíti a helyzetet, ha a konkurens vállalkozások közel vannak a te üzletedhez.
Ha további kérdésed merülne fel a témával kapcsolatban, vagy csak elakadtál valamelyik lépésnél, akkor ne habozz, keress fel minket! Kezdd el az autószalonodat feljebb hozni a Google találati listán már ma!